Focus je op de cijfers van een webshop, niet het bouwen

Alle onderdelen van een webshop

Het maken van een webshop is slechts een klein gedeelte in het gehele traject van het succesvol opzetten van een drukbezochte webshop. Deze dagen wordt de focus te veel gelegd op het bouwen, en niet op de cijfers van de webshop.

 

Een succesvolle webshop bestaat uit veel meer onderdelen, namelijk:

  • Bouwen
  • Traffic genereren
    • Door middel van advertenties (SEA)
    • Door middel van organische klanten (SEO)
  • Klanten laten converteren (CRO)
  • AB testen
  • Naamsbekendheid opbouwen
  • Algemene processen efficiënter maken (Lees hier hoe jij dit kunt doen)


Durf de stap te zetten, en genereer geld

De eerste stap van een webshop is natuurlijk het bouwen, logisch dat hier veel aandacht aan besteed wordt. Toch is het zo dat de focus van het bouwen van de webshop, de andere onderdelen kleiner doet voordoen. Dit is waar vele klanten de plank misslaan.

Omdat de focus niet ligt op het succesvol maken wordt er veel tijd en geld gestopt in het ‘perfectioneren’ van de webshop (vaak nog voordat deze live is gezet), en niet in het onderzoeken van het klantgedrag. Terwijl dit onderzoek, en de aanpassingen in de shop op basis van die resultaten, direct geld opleveren!

 

Een webshop is hierom dus nooit perfect, en nooit af.

 

Werk niet op basis van aannames

Een succesvolle webshop bestaat dus zowel uit het bouwen, als het krijgen van traffic, als deze klanten laten kopen. Zorg dus dat een webshop met minimale aanpassingen al live kan gaan zodat jouw webshop in ieder geval al geld kan maken. Zodat er gefocust kan worden op het generen van bezoekers, en deze omgezet worden naar klanten. Zo kun jij gericht werken en aanpassingen doorvoeren op basis van het gedrag van jouw klanten. Zorg dat een webshop zo snel als mogelijk voor het publiek toegankelijk is, zodat jij deze resultaten kunt meenemen is het verder ontwikkelen van jouw webshop.

 

Wij begeleiden jou met het bouwen, en succesvol worden van jouw webshop!