Meer omzet uit jouw website halen

Bij BEpic focussen wij ons op het creëren van een winstgevende online omgeving. Wij willen jou helpen om de maximale omzet uit jouw webshop te halen. Wil jij meer omzet met hetzelfde aantal bezoekers? Bezoekers die op jouw website komen en direct afhaken kosten namelijk geld! Het is ons doel om jouw bezoekers beter te laten converteren. Door het verzamelen van relevante data en onze kennis omtrent neuromarketing, user experience en Magento verbeteren wij de webshop en behalen bezoekers gemakkelijker hun doel.


Conversiepercentage verhogen

Maakt u zich zorgen over de impact van een laag conversieratio op uw webshop?
Als uw bezoekers niet converteren, of als uw conversieratio plotseling daalt, zullen uw resultaten hieronder lijden. Het zou
natuurlijk zonde zijn als de traffic naar uw website niet optimaal gebruikt wordt. Wij helpen u te achterhalen wie of wat verantwoordelijk is voor uw lage conversieratio en hoe u dit kunt oplossen, zodat u uw eCommerce-conversies kunt verbeteren en uw verkoop en inkomsten kunt vergroten. De eerste stap is het identificeren van de onderliggende oorzaak. Wij zullen intensief onderzoek doen naar design-problemen en diep in uw analytics duiken om het gedrag van uw bezoekers te bestuderen en te achterhalen waar de problemen en verbeterpunten zitten. Vervolgens kun je deze informatie gaan gebruiken om uw webshop te verbeteren door bijvoorbeeld het experimenten middels A/B testen

Waarom A/B testen?

A/B-testen is het experimenteren en vergelijken van twee typen of varianten van een online of offline campagne, zoals een bestemmingspagina, advertentietekst, een kop, call-to-action of zo ongeveer elk ander element van een website of webshop. Dit levert jouw organisatie vele voordelen op zoals:

Verhoog jouw conversies

Optimaliseer uw website continu om de bezoekerservaring en algemene conversieratio te verbeteren

Betrokken bezoekers

Geef jouw bezoekers een uitzonderlijke gebruikerservaring om ze op de lange termijn te behouden 

Leer je bezoekers beter kennen

Kom te weten hoe de verschillende elementen van de pagina’s het gedrag van jouw bezoekers beïnvloeden en leer meer over hun behoeften en verwachtingen

Optimaliseer jouw tijd en budget

Kanaliseer al jouw inspanningen (en budget) naar wat het beste werkt voor al jouw doelgroepen, met behulp van wat jij leert van de uitkomsten van de A/B-tests.

Beslissingen nemen op basis van gekwantificeerde resultaten

Wij A/B testen hypothesen en nemen beslissingen op basis van betrouwbare feiten en statistieken in plaats van subjectieve beoordelingen.

Ons proces


Succesvolle A/B-testen vereisen voorbereiding, kennis en tijd om in de praktijk te brengen. Daarom hebben wij een framework bedacht met als doel jouw organisatie geheel te ontzorgen. Zo gaan we gericht aan de slag met de A/B testen middels een gedegen testplan, werken we met vaste testperioden en met een vast testteam. Wij voorzien jou vervolgens van de uitkomsten en aanbevelingen op basis van de A/B testen. Bij succes geven wij je de optie om zelf resultaten door te voeren of hulp in te schakelen van ons team ervaren developers die altijd voor je klaar zullen staan. dat het proces vlekkeloos verloopt. 

Wij onderzoek met behulp van Google analytics en een technische analyse de huidige prestaties van de website/webshop


Op basis van data en gedragspsychologie worden hypotheses geformuleerd en bijpassende a/b testen ingeregeld


Wij maken een overzicht van de knelpunten. Per maand focussen wij ons op het verbeteren van een van deze punten.


Iedere maand geven wij een persoonlijke presentatie waarin wij samen de voortgang en resultaten van de A/B testen bespreken



Voorbeeld van een succesvolle A/B test

Voor Artihove voeren wij A/B testen uit op hun website. Op hun website verkopen zij kunst en geschenken. Door het design van de homepage lichtelijk aan te passen middels een A/B test hebben wij het mobiele conversie percentage verhoogd met maar liefst 27%. De hypothese achter de A/B test is dat het verminderen van afleiding zorgt voor meer conversie


0 %

Met A/B-testen kun je deze vragen vol vertrouwen beantwoorden

  • Welke elementen stimuleren verkopen, conversies of beïnvloeden het gebruikersgedrag?
  • Welke stappen van mijn conversietrechters presteren ondermaats?
  • Moet ik deze nieuwe functie implementeren of niet?
  • Moet ik lange of korte formulieren hebben?

Bekijk nu ons A/B test aanbod