Om groei te realiseren kiezen tegenwoordig steeds meer bedrijven ervoor om hun verkoopkanaal digitaal uit te breiden met een webshop. Veel van deze bedrijven investeren veel tijd en geld in de bouw van een webshop, terwijl dit slechts een klein deel is van een groot traject. Wat door velen wordt vergeten, is dat deze webshop zichzelf niet gaat verkopen. De ontwikkelde webshop moet dienen als online verkoopkanaal en daarom zijn de resultaten die deze webshop moet opleveren van groot belang. Het is van belang dat je webshop daarom goed aansluit op de wensen en behoeften van je doelgroep en hen ook daadwerkelijk bereikt.
Dit kun je verwezenlijken door middel van de volgende onderdelen:
- Websitebezoekers aantrekken door middel van zoekmachine marketing (SEM):
- Betaalde advertenties op Google (SEA)
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Conversion Rate Optimization (CRO): Websitebezoekers omzetten naar klanten
- Website inrichten op basis van behoeften doelgroep (AB-testen)
- Naamsbekendheid creëren
- Bedrijfsprocessen optimaliseren (CPQ)